… vind ik belangrijk. Wat voor persoon bent u? Met welke zakelijke dilemma’s heeft u te maken? En op welke manier kan ik voorzien in een oplossing? Ter nadere kennismaking en oriëntatie drink ik graag een kop koffie met u. Lees verder
Post
Privacy beleid
Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Persoonsgegevens in werking. In dat kader is er een privacy beleid op de website geplaatst. Neem je even de tijd om hem te lezen? Dan weet je welke gegevens ik verzamel en wat ik er mee doe. Eigenlijk vrij weinig. Lees verder
De kracht van waardering
Waarom is kritiek leveren zo makkelijk en gebeurt dit vaak, terwijl een blijk van waardering zoveel meer oplevert. 'Dank je wel' zeggen geeft iemand een goed en gewaardeerd gevoel en het zorgt voor meer motivatie en betrokkenheid op de werkvloer. Lilian Polderman heeft hierover een artikel Lees verder
Onderzoek secretariële beroepen
Werken mét de manager of werken vóór de manager; dat is de grote vraag. De werkzaamheden van de secretaresse zijn in de afgelopen jaren veranderd. ECABO heeft onderzoek gedaan onder 2.750 vakvrouwen- en mannen in secretariële beroepen en hen gevraagd hoe zij over hun werk denken, wat zij waarderen Lees verder
Ontsecretaressen
Het ‘nieuwe’ en ‘in the cloud’ werken, het gebruik en de inzet van social media kan veel effect hebben op de dagelijkse werkzaamheden van een management ondersteuner. Organisaties veranderen en mensen passen zich hierop aan. Het is belangrijk na te denken over hoe jij jouw eigen rol ziet binnen een Lees verder
Goed luisteren is een kunst
'De manipulatieve kanten van het luisteren' is een artikel geschreven door Frank van Marwijk en gepubliceerd op Managersonline.nl op 23 februari 2014. De titel van het artikel trok gelijk mijn aandacht. Het woord 'manipulatief' associeer ik niet direct met iets positiefs en ik was dan ook benieuwd Lees verder